Kommunikationsplan

Av | 23 maj, 2020

Riks styrelse har tagit beslut om att införa den kommunikationsplan som styrelsen under en tid arbetat fram.

Syftet med planen är att SMF:s olika kommunikationsvägar, MM, hemsida och FB, ska bli mer levande och kontinuerligt ska bli uppdaterade med material som är intressant för alla marsvinsintresserade.

Genom införandet av en kommunikationsplan så kommer föreningen att bli mer öppen och transparent. Detta då de olika föreningsfunktionerna ska kommunicera ut vad som diskuteras och vilka beslut som tas på mötena.

Kommunikationsplanen ska vara ett levande dokument som revideras när nya förutsättningar uppstår. Riks styrelse är medvetna om att det kommer ta lite tid innan arbetet efter planen fungerar som det ska. Det är också så att det kommer kräva lite arbete av lokalavdelningar, DK och riks för att detta ska fungera. Men vi är säkra på att detta är något som kommer göra att intresset för SMF ökar och på sikt föra föreningen framåt!

Kommunikationsplanen hittar ni HÄR under Föreningen-Kommunikationsplan