SM inställt

Av | 11 augusti, 2020

SMF Riks ställer in SM på Svealands begäran

De senaste dagarna har lokalavdelningen Svealands styrelse diskuterat och kalkylerat kring om ett arrangemang av SM i Vilsta 2020 är möjligt.Det som vi kommit fram till är att vi tyvärr inte ser någon möjlighet till att arrangera SM 2020.

Skälen som beslutet grundar sig på är:
– Folkhälsomyndigheten har fortfarande kvar restriktionerna på att det inte får vara mer än 50 personer på denna typ av arrangemang. Det finns i nuläget inte heller något som indikerar på att folkhälsomyndigheten skulle släppa på dessa restriktioner inom närmaste tiden.

– Om folkhälsomyndigheten skulle släppa på restriktionerna så är vår bedömning att det inte skulle komma så många deltagare och djur som behövs för att arrangemanget ska gå runt ekonomiskt. Då vi har haft SM flera gånger på samma plats har vi bra koll på vad det kostar att arrangera ett SM i Vilsta.

– Vi kan inte arrangera ett SM där vi redan på förhand vet att vi kommer göra en väldigt stor ekonomisk förlust. Det är inte ett ansvarsfullt hanterande av lokalavdelningens pengar.Hoppas att ni alla har förståelse för att detta var det enda beslut vi kunde fatta utifrån hur förutsättningarna ser ut.

Med Vänlig Hälsning
Svealands Styrelse

SM 2021 arrangeras av Svealand.
Riks Styrelse