Årsmöten och årsstämman

Av | 5 mars, 2021

Nu är det snart dags för lokalavdelningars årsmöten samt årets stämma.

På grund av den fortsatt rådande pandemin avhållas alla möten digitalt detta år.

Tiderna samt information hittar ni här: Klick

Vem får delta?
Alla medlemmar som har betalt sin medlemsavgift för innevarande år är välkomna att delta på årsmötet inom sin lokalavdelning.
På årsstämman är alla medlemmar, oavsett lokalavdelning, välkomna att deltaga. Enbart lokalavdelningarnas representanter har rösträtt på SMFs årsstämma.

Vilken lokalavdelning tillhör jag?
Vilken lokalavdelning du tillhör hittar du i medlemsbekräftelsen.
Har du tappat bort dina uppgifter hör av dig till:
medlem@svenskamarsvinsforeningen.se

Vad händer på årsmötet/årsstämman?
Årsmötena samt årsstämman följer en dagordning.
Där går vi genom olika punkter t.ex. förra årets verksamhetsberättelse och avdelningens ekonomiska redovisning.
Dessutom diskuterar vi t.ex. valberedningens förslag om det nya styrelse, olika förslag och frågor, inkomna motioner (tyvärr inga iår), framtida (webb)utställningar, aktiviteter och pr-visningar samt att lokalavdelningar väljer representanter till årsstämman (bara representanter har rösträtt).

Oavsett om du är ny eller gammal medlem så är du välkommen. Tveka inte att höra av dig till din lokalavdelning om du har frågor.
Ju fler som deltar desto bättre blir det 😉

Mer information om årsstämman följer om några dagar.