Karin Fahlströms minnesstatyett

Till minne av en numera avliden oersättlig medlem och vän, är vi en skara personer som instiftat ett vandringspris i Karin Fahlströms namn.

Karin var SMF-medlem under många år och lade under sin tid i SMF ner mycket tid och engagemang i föreningen. Karin var domare, riksstyrelseledamot, petklassansvarig, arbetade med PR för SMF mm.

Karin månade alltid om den enskilda medlemmen och hade alltid tid över för en pratstund om stort som smått. Hon hade stor aptit på livet, ett stort engagemang för samhällsfrågor och gjorde många stora gärningar på annat håll än i SMF.

Efter en tids sjukdom så avled Karin i februari 2012.

För att uppmärksamma och hedra Karins insatser i SMF och hennes person har vi instiftat detta vandringspris för bästa trefärgade korthår att utdelas i samband med SM.

Vinnare 2019

Ägare: Lena & Cornelia Wilhelmsson
Uppfödare: Karin Fahlström

Regler för Karin Fahlströms minnesstatyett

• Statyetten ska vara ett vandringspris och en vinnare ska utses på Svenska Mästerskapen varje år, med start 2012.
  • Priset ska tilldelas utställningens bästa trefärgade korthår, oavsett teckningsfärger eller ras. Marsvinet ska vara anmält till den officiella rasklassen på SM.
  • Den eller de domare som är tilldelade att döma trefärgade korthår på utställningen, utser gemensamt vinnaren. Kommissarien för utställningen ansvarar för att domarna får denna information.
  • Ägare till priset är SMF Riks. SMF Riks tillsammans med kommissarien för Svenska Mästerskapen ansvarar för att priset utdelas varje år. Vinnare av priset ska se till att statyetten finns på plats på kommande års SM.
  • Efter utställningen ansvarar kommissarien för att vinnaren meddelas till SMF riks webmaster som ser till att uppdatera listan över vinnare på SMFs hemsida. Dessa regler samt en allmän presentation av priset ska ligga uppe på SMFs hemsida i anslutning till vinnarna.