Påminnelse: Motioner till DK

Av | 15 augusti, 2022

En av domarkommittén uppgifter är att motta förslag till ändringar i standard och utställningsregler, samt att bearbeta dessa för beslut genom att skicka ut dem på remiss till lämpliga instanser. Domarkommittén påminner om att motioner gällande detta skall vara DK’s ordförande tillhanda senast 2022-08-31.

Tänk på att ställa din motion på ett sätt som gör att man kan rösta på den med ett ja eller nej. Ibland får vi in motioner som kan vara svåra att ta ställning till då dom är oklara. Är du osäker på hur du skall skriva så bolla gärna med andra medlemmar i föreningen.

Skicka din motion till domarkommitténs ordförande, Carina Stjernman, på domarkommitten@svenskamarsvinsforeningen.se , senast den 31:a Augusti. Svar på din motion får du strax efter DK’s årsmöte som i år hålls 1-2/10.

Domarkommitténs ordförande // Carina Stjernman